Update 3 – Blue Screen bij het printen
5 april 2021
Opnieuw een verbeterde update, hopelijk de laatste nu. Installeer Win10H2 en daarna KB5000842 om het probleem definitief op te lossen. Vergeet niet nadien de computer te herstarten.
Eind maart 2021
Microsoft heeft een verbeterde patch uitgebracht in plaats van KB5001567, er bleken namelijk problemen te zijn bij het afdrukken van afbeeldingen.
De nieuwe patch is KB5001649. Meer informatie via onderstaande link
March 18, 2021—KB5001649 (OS Builds 19041.870 and 19042.870) Out-of-band (microsoft.com)
De patch wordt niet automatisch geïnstalleerd, je moet dus zelf via Windows update de patch downloaden en installeren. Je kunt de patch ook manueel via onderstaande link downloaden:
Microsoft Update-catalogus
Microsoft heeft een onderstaand probleem opgelost met een nieuwe patch. Je kunt dus opnieuw de update KB5000802 uitvoeren. Vergeet daarna niet om de update KB5001567 of KB5001566 (afhankelijk van je Windows versie) te installeren. Deze update komt niet automatisch dus je moet hem zelf downloaden en installeren. Contacteer ons als je hier hulp bij wilt.
Meer informatie vindt u op onderstaande webpagina:
Windows 10, version 20H2 and Windows Server, version 20H2 | Microsoft Docs
Toevoeging 20/03/2021
Ziet u de corrigerende update KB5001567 nog niet staan in de Windows update? Download hem dan via onderstaande link:
Microsoft Update-catalogus
Originele post 10/03/2021
Problemen bij het printen, of zelfs een blauw scherm ?
Na een Windows update ervaren een aantal klanten problemen bij het printen. De schuldige is de Windows update KB5000802 of KB5000808.
Verwijder deze update en je kunt terug printen. Wacht daarna best even tot Microsoft een patch heeft uitgebracht vooraleer je terug updates installeert.
Met dank aan Kyocera België die ons verwittigde en de nodige informatie aan Microsoft heeft doorgespeeld.