De ultieme tijdverspiller op het werk

Ook last van tijdverspillers op de werkvloer ?

Als je zoals de meeste mensen 38 uur per week werkt, is het perfect normaal dat je niet elke dag – laat staan elk uur – even productief bent. Maar behalve die menselijke factor, spelen er nog andere elementen een rol. Zo zijn er heel wat tijdverspillers waar je eigenlijk gemakkelijk korte metten mee kunt maken. We zetten de belangrijkste op een rij en geven je meteen de nodige tips om je time management voortaan in betere banen te leiden.

De ultieme tijdverspiller: internet

Internet op de werkvloer is zowel een zegen als een vloek. Werken zonder internet is tijdens de huidige digitale revolutie haast onmogelijk, maar het betekent ook dat we continu aan die verleiding moeten weerstaan. Nog snel even Facebook checken, kijken of dat postpakketje al onderweg is, … en wat zullen we vanavond weer eens eten?

StayFocusd    FocalFilter

Onze tip: gebruik StayFocusd in combinatie met Google Chrome. Die tool gunt je elke dag slechts een beperkt aantal minuten op geselecteerde websites en ontzegt je daarna zonder pardon de toegang.
Gebruik je ook andere browsers?  Dan is er de tool FocalFilter, die werkt met de meest gangbare browsers.

Time management vs (te) spontane meetings

Een meeting zonder agenda is een meeting die al snel uitloopt en zonder concreet resultaat blijft.

Maak er een gewoonte van om de agenda op voorhand te delen of de agendapunten minstens bij aanvang van de meeting te noteren, zodat iedereen doelgericht kan discussiëren.

Eindeloos naar documenten zoeken

Almaar meer bedrijven scannen binnenkomende facturen en andere documenten in om ze op te slaan in de cloud … en vervolgens flink wat tijd te verspillen omdat hun medewerkers de bestanden niet vlot kunnen terugvinden.

Kyocera Scan en Connect

De oplossing? KYOCERA Scan & Connect herkent zelf wat een factuur, bestelbon, offerte, … is en slaat het bestand op in de juiste folder. De software geeft alle documenten zelfs de nodige metadata (datum, bestandsnummer, klantennummer, …), zodat je medewerkers ze met slechts enkele klikken kunnen terugvinden.

met dank aan Hendrik De Hertogh van Kyocera Document Solutions België

Wil je meer informatie over Kyocera Scan & Connect? Vul onderstaand formulier in, wij nemen contact met U op.