Corona in de winkel

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen, ik had een moeilijke dag vandaag.

De nieuwe corona maatregelen met alle uitzonderingen zijn niet uit te leggen, klanten begrijpen het niet. Waarom breiwol en kranten wel, maar notebooks en inktpatronen niet ?

‘Waarom moeten jullie sluiten, jullie verkopen toch papierwaren’ ? Ja, maar het is voor ons niet mogelijk om de winkel open te houden enkel voor de papierwaren.

‘En wat is het verschil als ik nu een pak papier en een stylo koop of een inktcartridge’ ? Er is geen verschil, verkoop gaat even snel en contactloos. Maar het ene zouden we mogen verkopen en het andere niet.

‘Ik heb gebeld om inktpatronen af te komen halen, maar ik zie dat ik ook nog een lint nodig heb voor mijn kassa’ . Ja, sorry maar ik mag enkel meegeven wat je op voorhand besteld hebt.

‘Mijn computer is defect, ik heb daarstraks gebeld en ik mocht hem binnenbrengen. Awel hé, als ik hem aanzet dan komt er zo’n raar beeld, ……. ‘ . Ja mevrouw sorry, maar je mag de computer enkel afgeven, er mag geen contact zijn tussen ons.

Mensen die onze winkel kennen weten dat we er alles aan gedaan hebben om de klanten in de veiligste omstandigheden te ontvangen. We hebben in de winkel een circulatieplan, er mogen maximum drie mensen binnen, de klanten kunnen de afstandsregels perfect respecteren, er worden meer handen ontsmet dan in een pre-corona ziekenhuis, …

Ik voel me besmettelijk , krijg het niet uitgelegd , moet mijn klanten teleurstellen en letterlijk in de kou laten staan. Da’s niet leuk.

Laat ons hopen dat we de coronacurve kunnen ombuigen naar beneden zodat we jullie volgende maand terug mogen verwelkomen in onze winkel. In de tussentijd vragen we geduld, hou je aan de corona maatregelen, hou het veilig.

Marc Vanhinsberg